آرشیو اخبار










مرکز توسعه تحقیقات بالینی مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی سمینارها صدای شما
Skip Navigation Links
مدیران ارشد بیمارستان


دکتر محمد جواد سلیمانی ریاست بیمارستان

دکتر پژمان شادپور معاونت آموزشی و پژوهشی

دکتر یوسف عطائی پور مسئول فنی بیمارستان

مهدی کوچک زاده مدیریت بیمارستان

فاطمه سمنانی مدیر کیفیت

فرزانه نقیبی قانع مترون بیمارستان

بهرام زارعی رئیس امور عمومی

مجید پورسمائی رئیس حسابداری

فرهاد خالدی مسئول تجهیزات پزشکی
چارت سازمانی
دیدگاه کلی از بیمارستان

    بیمارستان فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد در سال 1336 توسط مرحوم دریانی وقف شد، و از سال 1364 به عنوان مرکز کشوری درمان بیماری های کلیوی به فعالیت خود ادامه داد.

    این بیمارستان مرکزی آموزشی-پژوهشی و درمانی بوده و تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و از جمله بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران است. انجام خدمات فوق تخصصی در زمینه های اورولوژی، نفرولوژی ، پیوند کلیه، جراحی قلب باز و جراحی عروق و چشم پزشکی و... در این بیمارستان ارائه می شود.

    در پاييز سال 1381 زماني كه مركز شهيد هاشمي نژاد در حال ركود كامل قرار گرفته بود و در آستانه تعطيلي به سر مي برد. با تغییر ریاست، تلاش برای حیات دوباره سازمان آغاز گشت . اكنون پس از سال ها و پشت سر گذاشتن فرازو فرودهاي بي شمار، در جايگاهي قرار گرفته ايم كه به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمانی در کشور و منطقه شناخته شده ایم و طي چندين سال گذشته در بين بيمارستان هاي کشور بالاترين رتبه را در ارزيابي ها كسب نموده ايم. اما بودن در اين جايگاه ما را از حركت به سوي تعالی باز نمیدارد و همگي ما با ايماني راسخ تر و تلاشي افزون تر راهمان را در مسير تعالي ادامه خواهيم داد، تا خدماتی در شان مردم عزیز کشورمان، در محیطی پر از احترام هدیه نمائیم.

بیمارستان شهید هاشمی نژاد قبل از تحول

    همانطور که گفته شد قبل از سال 1381 به علت مشکلات زیاد، مسئولان وقت دانشگاه تصمیم به تعطیلی یا واگذاری بیمارستان گرفته بودند. لذا برای آگاهی کارکنان جدید از وضعیت قبلی بیمارستان، خلاصه ای از مشکلات آن دوره را به شرح ذیل بازگو می کنیم:

  1. فضای فیزیکی فرسوده با تاسیسات قدیمی و ناکارآمد
  2. کیفیت پایین خدمات، تجهیزات فرسوده، وجود فضاهای فاقد شرایط اولیه بهداشتی
  3. نبود حداقل امکانات رفاهی برای بیماران و کارکنان
  4. عدم وجود برخی از واحدهای تشخیصی ضروری از جمله سنگ شکن، اکو، تست ورزش، CT، و ...
  5. مکانیزه نبودن واحد ها
  6. وجود حداقل امکانات و پایین بودن کیفیت آموزش
  7. کارمندان ناراضی و بی انگیزه
  8. مشتریان ناراضی
  9. بدهی طولانی مدت به کارکنان و عدم پرداخت مطالبات
  10. عدم وجود سیستم پرداخت منطقی به کارکنان
  11. بدهی طولانی مدت به شرکت ها
  12. و...
خلاصه اي از روند تعالي بيمارستان

    در شروع دوره تحول (سال 1381)، ابتدا در طی چند ماه وضعیت موجود بیمارستان بررسی و برنامه ریزی اولیه برای بهبود حول 3 محور اساسی ذیل آغاز گردید:

  1. بهینه سازی فضاهاي فيزيكي و تاسیساتی
  2. اصلاح سيستم مديريت در جهت افزایش کارایی و بهره وری واحدها
  3. مدیریت منابع انسانی

    آنچه مسلم است امروزه موسسات خدمات بهداشتی-درمانی در راستای رسیدن به بالاترین سطح کیفیت، جهت گیری نموده اند و به این منظور فعالیت های عدیده ای از قبیل: تضمین کیفیت، بهبود کیفیت، مدیریت کیفیت فراگیر، بهبود بهره برداری از منابع، اعتبار سنجی، و مدیریت خطر را انجام می دهند. و اگر چه همه این فعالیت ها حول محور کیفیت صورت می گیرد ولی از حیث مفهومی و عملیاتی وجوه افتراق مشخصی میان آنها وجود دارد.

    گفتنی است که بسیاری از سازمان های خدمات بهداشتی-درمانی در دنیا، بکارگیری مدل EFQM یا مدل تعالی سازمان را در فعالیت های خود آغاز کرده اند.

    این مرکز در سال 1382 با برگزاری همایش آشنایی با مدل تعالی سازمان و اجرای کارگاه های آموزشی تربیت ارزیاب و خودارزیابی در سطح مدیریت ارشد، مدیران میانی و سرپرستان وارد عرصه مدل EFQM گردید.

    این اقدام به منظور جایگزینی روش های سنتی مدیریت با سیستم های مدیریت نوین بوده وتفکر سیستماتیک و قرار گرفتن در مسیر برتری پایدار را برای سازمان، فراهم نمود. با خودارزیابی های مستمر در سال های پیاپی و در ادامه، برگزاری دوره های BSM، Problem Solving، EATC، TQM، 5S، CSM، تحول آفرینی در این سازمان دولتی امکانپذیر شد. آرمان، ماموریت ها و ارزش های سازمان تعیین، و اهداف استزاتژیک تدوین گردید.

    بیانیه های سازمان، منشور اخلاقی بیمارستان، احکام هشت گانه ارائه خدمات مطلوب به بیماران، باورها، خط مشی و اهداف استراتژیک همگی مبین ارزش ها و اهداف اصلی این مرکز است و بر اساس آن آئین نامه ها و دستورالعمل های مختلفی خصوصاً در 2 سال اخیر تهیه و اجرا می گردد.

    در راستای بهبود عملکرد سازمان و به منظور اجرای هر چه بهتر استراتژی ها مدل مدیریت متوازن BSM از سال 1385 برگزیده شد و طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت و محیط زیست بر اساس استانداردهای بین المللی ISO 9001 ،ISO 14001 در بیمارستان آغاز و در سال1387 این سیستم ها بصورت کامل در بیمارستان مستقرگردید.

مدیریت منابع انسانی

    از آنجاييكه نيروي انساني در دنياي امروز اهميتي روزافزون يافته و به عنوان كليدي ترين عامل ارزش افزايي كه بهره وري ساير منابع و عوامل توليد در گرو عملكرد آن است، تلقي مي شود. بيمارستان شهید هاشمي نژاد نيز در جهت برنامه هاي توسعه منابع انساني، راهبرد توانمند سازي و مديريت منابع انساني را در وجه رشد و يادگيري تبيين كرده و دانش و شايستگي هاي پرسنل را شناسايي، توسعه و پشتيباني كرده و آنها را مورد مشاركت فردي و گروهي قرار مي دهد. تغییرات از بطن سازمان، سازماندهی و حمایت گردیده و در تمامی گستره آن، انتشار می یابد. از همین روست که اهداف سازمانی و اهداف فردی دراین مرکز در راستای هم حرکت نموده و بالنده می گردد .

    تغییر باور سازمان بر نگاه به بیمار به عنوان مهمترین مشتری، یکی از اصلی ترین گام های این سازمان در مسیر بهبود و تعالی است و این امر تلاش جمعی سازمان را به شکلی گسترده بر روی بیمار و نیازها و توقعاتش متمرکز ساخته است.

فعالیت های آموزشی مرکز

    این مرکز از 4 دهه قبل مرکز معتبر دانشگاهی برای تربیت رده های تخصصی و فوق تخصصی پزشکان در رشته جراحی کلیه (ارولوژی)، داخلی کلیه (نفرولوژی) و همچنین متخصصان داخلی، جراحی، زنان، رادیولوژی، پزشکی هسته ای، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی بوده است. این بیمارستان بنیانگذار پیوند کلیه بصورت برنامه مدون از سال 1364 بعنوان اولین مرکز پیوند کلیه در کشور است. همچنین اولین و همچنان بزرگترین مرکز همودیالیزدر ایران می باشد. بیمارستان هاشمی نژادپایگاه کشوری آموزش دیالیز و پایگاه کشوری آموزشی اتاق عمل و پایگاه کشوری آموزش سونوگرافی د اپلر رنگی می باشد. در سال 1388 بطور متوسط 120 فراگیر در 29 رده مختلف از فوق دیپلم تا فوق تخصص طب داخلی و جراحی در هر زمان مفروض در این مرکز آموزشی تحت تربیت قرار می گیرند.

    همچنین اولین دپارتمان لاپاراسکوپی پیشرفته ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دومین مرکز پیوند کلیه لاپاراسکوپیک در کشور در سال 1382 در این بیمارستان راه اندازی شد. بیمارستان هاشمی نژاد پایگاه کشوری آموزش حین خدمت پرستاران و تربیت تکنسین دیالیز و نیز پایگاه کشوری آموزش سونوگرافی داپلر رنگی به اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور می باشد. مرکز هاشمی نژاد از سال 1384 بعنوان یکی از تنها 2 مرکز تربیت رده فوق تخصص جراحی های بسته ارولوژی (اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی) قلمداد گردید. طی سالهای فعالیت مرکز هاشمی نژاد 15 تفر از فراگیران این نمرکز حائز رتبه ممتاز کشوری بور تخصصی اورولوژی و نفرولوژی شده اند.

    به منظور ساماندهی هرچه بیشتر آموزش و پژوهش، این مرکز اقدام به تجهیز فضاهای آموزشی و اصلاح و تکمیل فرایندهای آموزشی از جمله افزایش تنوع عرصه های آموزش عملی و ایجاد زیرساختهای پژوهشی نموده است. بهبود نظام آموزش پرسنل در سطح فراگیر در کنار تحولات دیگر مرکز با جدیت فراوان دنبال شده و با هدف توانمند ساختن تمامی رده های خدمت رسان و پشتیبان حتی کادر اداری، خدماتی، تاسیساتی و نگهبان ها ادامه دارد.

چشم انداز (Vision)

    پیشتاز کیفیت درمان و آموزش کشور

ماموریت

    هاشمی نژاد مرکز فوق تخصصی بیماریهای کلیه و مجاری ادرار است که خدمات درمانی ، آموزشی و پژوهشی را با کیفیت عالی در راستای ارتقای سلامت جامعه ارائه می نماید .

ارزشها

    مهمترین ارزش ها که همان باورهای مرکز فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد هستند عبارتند از

  • دانش محوری
  • بیمار محوری
  • کرامت کارکنان
  • تعالی جویی و تفکر ناب
  • همدلی و مشارکت جویی
  • مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی
خط مشی

    اين مركز متعهد به موارد ذيل است :

  • پذيرش بيماران آزاد و يا داراي بيمه هاي دولتي
  • پذيرش بيماران اورژانسي بدون درنظر گرفتن نوع جراحت و يا بضاعت بيمار
  • رعايت منشور حقوق بيماران
  • آموزش دانشجويان و فراگيران
  • رعايت كليه قوانين و مقررات درمان و بهداشتي ملي
  • رعايت قوانين و ضوابط زيست محيطي ملي
  • بهبود مستمر سيستم مديريت كيفيت و زيست محيطي
  • بهبود مستمر فرآيندهاي ارائه خدمات درمان
  • پيشگيري از آلودكي هاي آب و خاك
  • توسعه خدمات قابل ارائه به مشتري
  • جلب رضايت مشتريان
  • ارتقاء و حفظ كرامت ارباب رجوع در نظام اداري
  • رعایت اصول حرفه ای کار و اخلاق کاری
منشور اخلاقی بیمارستان
  1. کارکنان این بیمارستان، خود را متعهد بلکه مفتخر به خدمت صادقانه به مردم دانسته و ایمان دارند که رضای خالق وابسته به رضای مخلوق است
  2. کوشش در بکارگیری و استفاده بهینه از فن آوریهای جدید و آماده سازی فضای مناسب به منظور ارائه خدمات مطلوب و ارزنده تر به مشتریان جزء اولویتهای این مرکز است
  3. داشتن صداقت، صمیمیت و خوشرویی توام با برخورد مسئولانه نسبت به مراجعین و پاسخگو بودن در مقابل عملکرد وظیفه همه ماست
  4. تلاش در جهت ارایه خدمت با کیفیت مطلوب ، درمان صحیح و به موقع بیماران و تلاش در جهت جلب رضایت آنها هدف ماست
  5. وقت شناسی، نظم و ترتیب در امور، داشتن جدیت و دلسوزی در ارائه خدمت و تلاش برای درک و پاسخگویی به توقعات مراجعین جزء وظایف کارکنان است
  6. حفظ نظم و آراستگی ظاهری، رعایت نزاکت و احترام نسبت به بیمار وظیفه دیگر ماست
  7. موفقیت ما در گرو کار گروهی بوده و ارتقاء مستمر کیفیت، و توسه همه جانبه هدف ماست
  8. این مرکز باور دارد که مشتریان داوران نهایی کیفیت خدمات و دلیل بقاء هرسازمانی می باشند بنابراین در جهت حفظ و ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات و در نهایت رضایت بیماران تلاش مستمر خواهیم نمود.

برنامه ریزی استراتژیک

    این سازمان کلیه فعالیتهای استراتژیک خود را برای تبدیل به اقدامات عملیاتی بر طبق سیستم مدیریت استراتژی متوازن (BSM) و در قالب کارت امتیازی طراحی و اجرا مینماید.

کارت امتیازی متوازن بیمارستان

    جهت مشاهده کارت امتیازی متوازن بیمارستان اینجا را کلیک کنید

اهم افتخارات
تقدیر و تشکر ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد از مرکز در سال1388
دریافت تندیس بلورین جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی به عنوان تنها بیمارستان در سطح کشور در سال 1388
  دریافت نخستین جایزه بهره وری 1404 توسط موسسه بهره وری توسعه پایدار 1388
دریافت گواهی تعهد سبز
دریافت گواهی ایزو 14001 و 9001
دریافت نشان کیفیت از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان اولین مرکز خدماتی کشور در سال 1386
  تقدیر و تشکر در الگوی ارزنده مدیریتی از طرف معاون امور اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور سال1387
  تقدیر و تشکر در بهبود کیفیت و اصلاح فرآیندها از طرف معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1387
مزایای شغلی
  • امکان بستری رایگان پرسنل
  • در اختیار قرار دادن هزینه مهد کودک برای فرزندان اول و دوم پرسنل
  • اعطای سبد کالا به پرسنل دوبار در سال
  • استفاده از حق بیمه خدمات درمانی برای پرسنل از بدو ورود به بیمارستان
  • پرداخت مزایای غیر مستمر به صورت پرداخت عملکردی به پرسنل
  • تفویض اختیار به مسئولین
  • امکان ارائه ایده های جدید از طرف مسئولین به مدیران ارشد
  • شنیدن فعالانه صحبت های پرسنل توسط مدیران ارشد
  • برخورداری از امکانات مناسب در بخش ها
  • امکان مشارکت پرسنل در سمینارها، کمیته ها و همچنین تصمیم گیری و...
  • دریافت کارانه پانزدهم هر ماه طبق رویکرد تعیین شده
  • دریافت حقوق 28 هر ماه طبق رویکرد تعیین شده

پاداش
  • اختصاص مبلغی به پرسنل جهت گرامیداشت روزهای پرستار، کارمند و کارگر
  • پرسنل از طریق نظام پیشنهادات در تصمیم گیریها مشارکت کرده و پاداش پیشنهاد خود را دریافت می کنند
  • تشویقات کتبی پرسنل با درج در پرونده آنها
  • پاداش آخر سال مسئولین
  • اعطای پاداش به کارکنان به مناسبت موفقیت های خاص، از جمله کسب جایزه در مدل EFQM و...
  • برگزاری مسابقات مختلف و اعطای جایزه به کارکنان
  • پرداخت پاداش به بخش ها به صورت گروهی در صورت کسب رتبه در ارزیابی کیفی و رضایتمندی

امکانات رفاهی
  • پرداخت حق سرویس به پرسنل بصورت ماهیانه
  • پرداخت حق غذا به پرسنل بصورت ماهیانه
  • تهیه لباس فرم مناسب وایده آل برای پرسنل
  • امکان استفاده پرسنل از کافی شاب در بیمارستان
  • برخورداری بیمارستان از آژانس
  • وجود امکانات اقامتی در یکی از هتل های مشهد، جهت استفاده همکاران
  • اختصاص یک سوئیت دریکی از هتل های شمال کشورر جهت استفاده همکاران
  • امکان انتخاب غذا در تریا
  • فضای مناسب و زیبا ی بخش ها و اتاق های پرسنل
  • امکان استفاده از پارکینگ
  • اعطای وام های مختلف به پرسنل در صورت نیاز آنها
  • امکان اعطای وام برای تحصیل پرسنل
  • استفاده از بیمه تکمیلی درمان کلیه پرسنل
  • امکان شرکت در سمینارهای دوره ای بیمارستان

امکانات تفریحی
  • اردوهای آموزشی و تفریحی حداقل دو بار درسال برگزار می شود
  • امکان استفاده پرسنل با هزینه بسیار کم از امکانات ورزشی.(استخر، سونا و ...)
  • برگزاری همه روزه کلاس یوگا برای خانم ها در بیمارستان

امکانات فرهنگی
  • برگزاری زیارت عاشورا هر هفته روزهای 5 شنبه در نمازخانه بیمارستان
  • برگزاری مراسم ختم قرآن در ماه مبارک رمضان
  • برنامه ریزی برای سفرهای زیارتی قم ، جمکران، کربلا، سوریه در طی سال
  • حضور روحانی تمام وقت جهت مشاوره
  • برگزاری مسابقات مختلف و اعطای جایزه
  • برگزاری کلاس های آموزشی، روانشناسی و فرهنگی

امکانات آموزشی
  • امکان شرکت پرسنل با هزینه بیمارستان در سمینارها، کنگره ها و بازآموزیهای خارج از بیمارستان
  • برگزاری دوره های مدیریتی برای مدیران ارشد و ستادی
  • اختصاص مبلغی به صورت سالانه جهت خرید کتب علمی در اختیار معاونت آموزشی
  • دوره های آموزشی برای پرسنل متناسب با نیاز سازمان و نیاز فردی (حداقل 40 ساعت آموزش در سال)
  • تهیه و چاپ پمفلت های آموزشی در خصوص بیماریها، جهت اطلاع رسانی به بیماران و مراجعان به بیمارستان
  • برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی
  • دوره های آموزش ICDL برای پرسنل

امکانات اطلاعاتی و ارتباطی
  • وجود اتوماسیون مکاتبات اداری تحت وب
  • آرشیو دیجیتالی استخدامی پرسنل جهت دسترسی سریع پرسنل به پرونده
  • مانیتورینگ و اطلاع رسانی وضعیت بیمار دراتاق عمل بیمارستان در سالن ورودی
  • وجود وب سایت دو زبانه بیمارستان www.HKC.ir
  • استفاده از ابزارهای smsو Bluetooth جهت ارائه اطلاعات به بیماران و پرسنل از جمله ارائه اطلاعات پرداخت حقوق و کارانه از طریق sms
  • یادآوری تشکیل جلسات از طریق پیامک و برقراری ارتباط از طریق ایمیل info@gmail.com
  • سیستم مکانیزه تلفن گویا و صندوق پستی الکترونیکی
  • سیستم حقوق و دستمزد از طریق نرم افزار
  • سیستم کارگزینی بصورت شبکه
  • استفاده از شبکه پیچر در بیمارستان از طریق تلفن داخلی
  • سیستم مکانیزه کتابخانه
  • استفاده از تکنولوژی های روز در بیمارستان(THIN CLIENT)
  • امکان استفاده از اینترنت پر سرعت در تمامی ساعات روز
  • نصب دستگاه کیوسک اطلاع رسانی کامپیوتری درسالن ورودی
  • ثبت اطلاعات پرونده ها از طریق voice و سیستم نرم افزاری
  • وجود شبکه پیشرفته ارتباط تصویری و صوتی بین کارکنان

اقدامات زیست محیطی
  • دفع زباله های بیمارستانی به شکل استریل از طریق دستگاه زباله سوز و استریل کننده زباله، اصلاح سپتیک و رسیدن به شاخص های مورد تایید سازمان های محیط زیست
  • صادر کردن کارت تکریم همسایه که امکان چک آپ رایگان برای تمامی اعضای خانوار آنها را فراهم می کند
  • بازیافت کاغذهای باطله در واحدهای اداری و مالی
  • حذف ظروف یکبار مصرف از چرخه توزیع کالا و در صورت ضرورت استفاده از ظروف یکبار مصرف قابل بازگشت به محیط
  • برقراری نظام کنترل عفونت
  • حذف یا کاهش مواد شوینده در واحدهای مختلف از جمله لندری طی رویکرد تعیین شده

آیین نامه ها و ضوابط
  • رعایت موازین شرعی و اسلامی در محیط کار الزامی می باشد
  • پرسنل جدیدالورود موظفند پس از تکمیل پرونده کارگزینی جهت تکمیل شناسنامه آموزشی خود به خانم سلیمانی (کارشناس آموزش) مراجعه نمایند
  • سیستم پرداخت حقوق بر مبنای عملکرد فردی می باشد.عملکرد افراد بر اساس چک لیست های ارزشیابی به صورت ادواری مورد ارزیابی قرار می گیرد
  • ساعات شروع کار اداری از ساعت 7 صبح و پایان کار ساعت 4 بعدازظهر می باشد و روزهای 5 شنبه از 7 صبح الی30 :1بعد از ظهر
  • مرخصی سالانه پرسنل رسمی و پیمانی30 روز و پرسنل قراردادی26روز با احتساب4 روز جمعه
  • کارت حضور و غیاب در این مرکز وجود ندارد و کارکنان بر اساس وظایف محوله و احساس مسئولیت خود انجام وظیفه نموده و حقوق کارانه خود را بر اساس میزان عملکرد در یافت می دارند نه میزان حضور
  • مرخصی استعلاجی برای پرسنل قراردادی حداکثر 3 روز در طول ماه و مازاد آن از طریق بیمه پرداخت می گردد
  • استخدام پرسنل بر اساس مقررات و مصوبات هیئت امناء بیمارستان انجام می گیرد
  • پرسنل قراردادی پرستار در صورت رضایت مسئولین مربوطه حداکثر پس از یک سال به صورت پیمانی، تبدیل وضع پیدا خواهند کرد
  • پرسنل قراردادی کاردان و پاراکلینیکی در صورت رضایت مسئولین پس از دو سال به صورت پیمانی تبدیل وضع پیدا خواهند کرد
  • سایر پرسنل قراردادی حداکثر پس از سه سال ودر صورت کسب رضایت مسئولین به صورت پیمانی تبدیل وضع پیدا خواهند کرد
  • توضیح: درصورت اعلام رضایت مسئولین ودستور بالاترین مقام، مدت مزبور قابل کاهش میباشد
  • در این مرکز برنامه کاری در واحدهای مختلف به صورت ماهیانه تنظیم می شود
  • ساعت ورود وخروج پرسنل درشیفت های مختلف طبق ضوابط تعیین شده بیمارستان می باشد
  • پرسنل پرستاری از نظر کاری و نوع شیفت در بخش خاص ثابت نمی باشند
  • در مواقع اضطراری برای خروج از بیمارستان می بایست پس از هماهنگی لازم با سرپرست مربوطه، برگه مرخصی ساعتی شما توسط ایشان امضاء شده و به حراست ارائه گردد
  • استفاده از لباس فرم تعیین شده، در تمامی ساعات کار الزامی است
  • استفاده از بج بر روی لباس در تمام ساعات اداری برای کلیه پرسنل الزامی می باشد
  • درصورت بیماری، پرسنل پرستاری با گرفتن برگه ی استعلاجی از سوپروایزر و معرفی به پزشک معتمد بیمارستان، در صورت نیاز مرخصی استعلاجی برای پرسنل تعیین می گردد
  • ایجاد ارتباط مناسب و محترمانه با تمامی مراجعین، جزء وظایف کارکنان است
  • انجام امور بیمار به بهترین نحو و برخورد مسئولانه با بیماران، جزء وظایف کارکنان است
  • برخورد شایسته، لبخندو تبسم هرگز فراموش نشود

اعضای هیئت علمی
دكتر مريم امامي متخصص ارولوژي
دكتر مسعـــود اعتماديان متخصص ارولوژي فلوشيپ اندويورولوژي
دكتر احد جعفري قـدس متخصص داخلي و فوق تخصص نفرولوژي
دكتر مرتضي خوانين زاده متخصص جراحي عمومي و فوق تخصص جراحي عروق
دكتر محمدعلي زرگر شوشتري متخصص ارولوژي و فلوشيپ پيوند
دكتر محمد جواد سليماني آشتياني متخصص ارولوژي و فلوشيپ پيوند
دكتر پژمان شادپور متخصص ارولوژي وفلوشيپ ارولوژي اطفال و لاپاراسكوپي
دكتر حسيـن شـاهــرخ متخصص ارولوژي و فلوشيپ پيوند
دكتر تينا شوشتري‌زاده متخصص پاتولوژی
دكتر غلامرضا موثقي متخصص بيهوشي
دكتر شهرزاد عصاره متخصص داخلي و فوق تخصص نفرولوژي
دكتر عزت الله عبــــدي متخصص داخلي و فوق تخصص نفرولوژي
دكتر مژگان عسگــــري متخصص پاتولوژی
دكتر يوسف عطائي پور متخصص داخلي و فوق تخصص نفرولوژي
دكتر كوشـــا كمالــــي متخصص ارولوژي و فلوشيپ پيوند
دكتر محمودرضا محقق دولت آبادي متخصص بيهوشي
دكتر منصـور موحـــــد متخصص پزشكي هسته اي
دکتر رباب مقصودی متخصص ارولوژی و فلوشیپ اندویورولوژی
دكتر حسين نژادگشتــي متخصص داخلي و فوق تخصص نفرولوژي
دكتر مينو ناروئي نـــژاد متخصص رادیولوژی
دكتر داريوش ساعدي متخصص راديولوژي و فلوشیب اینترونشنال
دکتر هرمز سلیمی متخصص ارولوژی و فلوشیب ارولوژی اطفال
دکتر مریم ابوالحسنی متخصص پاتولوژی
دکتر سید مرتضی باقری متخصص رادیولوژی
آزمایشگاه و آسیب شناسی
رئیس بخش : دکترتینا شوشتری زاده
سوپروایزر : رامین عابدی

    واحد آزمايشگاه و آسيب شناسی خدمات پاراكلينيك را با كيفيت بالا به كليه بيماران بستری در مركز و مراجعين سرپائی به صورت شبانه روزی تحت نظر متخصصين با تجربه ارائه می نمايد. خدمات ارائه شده در حوزه های زير می باشد

   آزمایشگاه :

  • خون شناسی: آزمايشاتی از قبيل شمارش كامل گلبول ها، رتيكولوسيت ها، اسمير خون محيطی، آناليز مايعات بدن
  • انعقاد: آزمايشاتی از قبيل تعيين وضعيت انعقادی (PT, PTT, FDP, فيبرينوژن)
  • بيوشيمی: آزمايشاتی از قبيل تعيين وضعيت متابوليك، كاركرد كليه، كاركرد كبد، آنزيم های قلبی، گازهای خونی، الكتروليت ها، تومور ماركرها
  • ميكروب شناسی: آزمايشات مستقيم و كشت ها، تعيين ميزان حساسيت به آنتی بيوتيك ها، تست های خاص ويروسی، انگلی، باكتری ها و قارچ ها
  • ايمونولوژی: آزمايشاتی از قبيل اندازه گيری سطح كمپلمان ها، آنتی بادی ها، تست های سرولوژيك
  • اندازه گيری سطح داروها در خون: سنجش سطح خونی داروها با روش TDX ، از قیيل سيكلوسپورين، ليتيوم، فنوباربيتال، افدرين، آمفتامين
  • اندوكرين: اندازه گيری سطح هورمون ها از قبيل تست های تيروئيدی، پاراتيروئيدی، انسولين و تست های مرتبط با نازائی

   آسيب شناسی :

  • آسيب شناسی جراحی: بررسی و تفسير نمونه های ارسالی خصوصا در حوزه دستگاه ادراری، تناسلی. اين مركز با تفسير بيش از 1000 مورد نمونه در سال يكی از مراكز ارجاعی نمونه ها را در كل كشور تشكيل میدهد
  • ايمونوهيستوشيمی: مطالعات ايمونوهيستوشيمی از قبيل HLA ، آزمايشات سازگاری گيرنده و دهنده كليه پيش از عمل پيوند
  • سيتوپاتولوژی: ارزيابی ميكروسكوپی سلولی ادرار
رادیولوژی و سونوگرافی و سی تی اسکن
رییس بخش : دکترمینو ناروئی نژاد
سوپروایزر : محمدعلی احمدی

    كليه اعمال تصويربرداری خصوصاً در حوزه دستگاه ادراری تناسلی جهت بيماران بستری و مراجعين سرپائی، با نظارت متخصصين و کارشناسان مجرب بصورت 24 ساعته در اين مرکز انجام می پذيرد.

    بخش رادیولوژی این مرکز با استفاده از دستگاه های مدرن و دیجیتال رادیوگرافی های ساده و تخصصی ارولوژی را انجام می دهد.

    بخش سونوگرافی سرپایی این مرکزدر طول روز و با بهره گیری از متخصصین سونوگرافی و دستگاه های مدرن روز دنیا پذیرای کلیه مراجعین گرامی می باشد. از جمله کلیه ی سونوگرافی های عمومی، همچنین داپلر رنگی از عروق کلیه اندام، داپلر رنگی کلیه پیوندی، داپلر کاروتید، داپلر کلیه و سایر اندام ها انجام می پذیرد. در قسمت سونوگرافی بستری غیر از انجام موارد فوق جهت بیماران بستری، کلیه اعمال اینترنشنال مانند بیوپسی کلیه، بیوپسی کبد، بیوپسی پروستات، تخلیه کیست و ...با تعرفه دولتی انجام می گیرد.

پزشکی هسته ای
رییس بخش : دکتر سپیده حکمت

    واحد پزشکی هسته ای این مرکز در سال 1365 تاسیس و یکی از نخستین واحدهای پزشکی هسته ای تهران میباشد . این واحد در حال حاضر با دارا بودن 2 دستگاه تصویربرداری گاماکمرای پیشرفته SPECT و پرسنل مجرب قادر به انجام انواع اسکن های رادیوایزوتوپ با کیفیت و دقت بسیار بالا جهت کلیه بیماران در هر سن می باشد .

    نوبت دهی به بیماران با مراجعه حضوری و یا تلفنی انجام می گردد . کلیه بیماران تحت پوشش انواع بیمه های دولتی و نیز بیمه های مکمل امکان بهره گیری از خدمات این بخش را دارا می باشند.

پاراکلینیک قلب (اکو، تست ورزش، آنژیوگرافی، بازتوانی قلب)
رئیس بخش : دکتر میترا آزادی

    با توجه به نياز بسياری از بيماران بستري دراين مرکز به اعمال تهاجمی وغيرتهاجمی تشخيصی و درمانی قلبی عروقی، چرخه کامل خدمات تشخيصي بيماري هاي قلبي عروقي در اين مرکز ارائه مي گردد.از جمله تجهیزات و دستگاه های این بخش می توان به تریدمیل، دوچرخه ارگومتری، آرم ارگومتر و... اشاره کرد.

   خدمات قابل ارائه :

  • تست ورزش
  • نوار قلب
  • اکوکارديوگرافي
  • مانيتورينگ فشار خون
  • هولتر مانيتورينگ
  • اسکن قلب
  • آنژيوگرافي
آنژیوگرافی
مسئول : دکتر باقر سخنران
 

    بخش آنژیو گرافی در طبقه زیر زمین واقع شده است . از خدمات قابل ارائه دراین بخش ،آنژیو گرافی ،آنژیو پلاستی و تعبیه پیس میکر و ICD را می توان نام برد .پرسنل شاغل در این بخش اعم از تکنیسین دستگاه ، پرستاران اسکراب و سرکولار قادر به انجام پرو سیجر های فوق، به نحو مطلوب می باشند . بیمار پس از پایان آنژیو گرافی به اتاق ریکاوری واز آنجا بدون اتلاف وقت به بخش آرمان منتقل می شود .

    تجهیزات بخش، شامل دستگاه آنژیو گرافی زیمنس، مدل FA که در حال حاضر جزء بهترین و جدید ترین مدلها در سطح کشور است، بوده واز دیگر تجهیزات موجود ، می توان به دستگاه الکترو شوک و دستگاه ACT ، ترالی اورژانس باکلیه ملحقات آن ، اتاق ریکاوری مجهز به مانیتور و 2 عدد تخت و سیستم پکس پلاس و... اشاره نمود . در این بخش نیز سیستم paper less در حال اجرا می باشد .

    انجام خدمات در اسرع وقت توسط پزشکان فوق تخصص با هزینه مناسب(هیئت امنایی )از وجوه تمایز این بخش نسبت به سایر مراکز درمانی است . تلاش کارکنان این بخش ارائه خدمت صادقانه با بالاترین کیفیت درمان است .

سروش
رییس بخش : دکتر مسعود اعتمادیان
سرپرستار : لیدا شهیدی

    این بخش در طبقه اول بیمارستان واقع می باشد. در این بخش 6 اتاق بستری بیمار به ظرفیت 16 تخت،( 2 اتاق 4 تخته و 4 اتاق 2 تخته) وجود دارد. بیمارانی که در این بخش بستری می شوند شامل TUL، PCNL، لاپاراسکوپی های مرتبط با کلیه و همچنین بیمارانی که بایستی ESWL شوند و تحت درمان با وارفاین هستند، می باشد. در این بخش تلاش شده است تا از کلیه تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز بخش بر اساس استانداردهای روز دنیا استفاده شود.

امید
رییس بخش : دکتر حسین شاهرخ
سرپرستار : ندا صالحی

    این بخش مختص بیماران ارولوژی (مردان)، در طبقه اول بیمارستان واقع می باشد.در این بخش9 اتاق بستری بیمار به ظرفیت 32 تخت، که شامل4 اتاق (6 و4 تخته) و 5 اتاق(2 تخته) وجود دارد. این بخش خدمات پرستاری و پزشکی مرتبط با مشکلات و جراحی های در زمینه کلیه و مجاری ادراری رابه بیماران ارائه می دهد.

شفا
رییس بخش : دکتر حسین نژاد گشتی
سرپرستار : زهره افضلی

    این بخش مختص بیماران ارولوژی و نفرولوژی (زنان) با 32 تخت بستری در طبقه دوم بیمارستان واقع می باشد. بخش شفا دارای اتاقهای 6 تخته، 4 تخته، 2 تخته و اتاق ایزوله بوده و مجهز به وسایل و تجهیزاتی از قبیل : تخت های الکترونیک، تلویزیون مدار بسته، یخچال و دستگاه الکتروشوک و... می باشد و کنار تخت همۀ بیماران ساکشن و اکسیژن سانترال، تلفن و سیستم احضار پرستار تعبیه شده است.

دکتر رسولی
رییس بخش : دکتر حسین نژاد گشتی
سرپرستار : عاطفه نصیر دیوانی

    این بخش مختص بیماران نفرولوژی (مردان) می باشد که به نام مرحوم دکتر رسولی نامگذاری شده، و در طبقه دوم واقع شده است ، دارای 31 تخت بستری و 2 تخت دیالیز می باشد. با استفاده از امکانات ویژه و طراحی مناسب در فضاها سعی گردیده است محیطی راحت برای بیماران عزیز فراهم نماید. بیماران داخلی کلیه از قبیل : سندرم نفروتیک، دیابتیک نفروپاتی، بیماران دیالیزی، بیوپسی کلیه دراین بخش بستری می شوند. حدود 64%از پرسنل پرستاری ،دیالیز کار بوده و علاوه بر کار بخش می توانند بیماران رادر صورت نیاز دیالیز نمایند. از خدمات بر جسته که در این بخش انجام می شود می توان انجام بیوپسی کلیه ،تعبیه کاتتر دیالیز، درمان بیماریهای داخلی کلیه، نمونه برداری از مغز استخوان و TAP مایع پلور را نام برد.

پیوند
رییس بخش : دکتر محمد جواد سلیمانی
سرپرستار : مریم حسینی

    بخش پیوند با ظرفیت 10 تخت بستری مختص بیماران پیوند کلیه در طبقه اول بیمارستان واقع می باشد. این بخش دارای اتاقهای 1 تخته، 2 تخته،4 تخته و1 تخت دیالیز می باشد. بر بالین تختهای بستری ساکشن و اکسیژن سانترال فعال وجود.در این بخش بیماران CRF کاندید پیوند کلیه، دهنده آنان، همچنین بیمارانی که دچار عوارض پس از پیوند شده اند، بستری می شوند.

ICU جنرال
رییس بخش : دکتر یوسف عطائی پور
سرپرستار : رقیه رجبی

    این بخش در طبقه دوم واقع شده است. دارای 6 تخت فعال ( 5 تخت عمومی و یک تخت در اطاق ایزوله) بوده و کلیه تختها سه شکن با ریموت کنترل، تشکهای مواج و مانیتور مرکزی می باشد.در تهیه تجهیزات این بخش سعی گردیده است تمامی دستگاه های مورد نیاز بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا خریداری، و در ارائه خدمت به بیماران گرامی از آنها به نحو بهینه بهره گرفته شود. حضور پرسنل مجرب و کارآزموده که دوره های CCU، ICU، دیالیز، و... را گذرانده اند، از مزیت های این بخش می باشد. علی رغم تخصصی بودن این بخش ارائه مشاوره های مختلف از جمله مشاوره ریه، گوارش، قلب، مغز و اعصاب، پوست، عفونی و خون توسط متخصصین مربوطه بر بالین بیمار در بخش صورت می گیرد.

آرمان
رییس بخش : دکتر محمد باقر سخنران
سرپرستار : ترانه درست کردار

    این بخش با ظرفیت 10 تخت بستری مختص بیماران، پس از اعمال آنژیوگرافی یا آنژیوپلاستی و تعبیه پیس میکر و ICD است که در طبقه زیرزمین بیمارستان واقع می باشد. لازم به توضیح است که سیستم PAPER LESS دراین بخش در حال اجرا می باشد.

سینا
رییس بخش : دکتر پژمان شادپور
سرپرستار : عفت گودرزی

    بخش اورولوژی اطفال در طبقه اول واقع شده است. این بخش مختص پذیرش بیماران جراحی ارولوژی از بدو تولد تا 15 سالگی است. این بخش با توجه به گسترش تعداد بیماران اورولوژی اطفال نسبت به گذشته در سال 1388 بر اساس تصمیم استراتژیک سازمان تاسیس شد و متناسب با نیازهای جسمی و روحی کودکان طراحی و چیدمان شده است. مراقبتهای پرستاری کودکان دارای ظرائف خاصی است که از مرحله برخورد با بیمار و نیاز به همراه مستقر تا مهارت های ویژه رگ گیری کودکان را در بر می گیرد. از تجهیزات قابل ذکر در این بخش می توان به 6 تخت تمام الکترونیک، اکسیژن سانترال و ساکشن اشاره کرد. فضای این بخش برای کودکان بسیاردلپذیراست و مجهز به LCD-DVD، پخش فیلم های کارتونی، موزیک ، کتاب های داستانی وآموزشی همراه با فضای بازی برای کودکان وسایر امکانات پزشکی و رفاهی می باشد.

همودیالیز
رییس بخش : دکتر شهرزاد عصاره
سرپرستار : اشرف سلیمی

    بخش همودیالیز بیمارستان شهید هاشمی نژاد از سال 1365 آغاز به کار نموده است. این بخش دارای 33 تخت مجهز و استاندارد می باشد .هر تخت دارای یك تلویزیون جداگانه است كه بیمار می تواند همزمان از سیستم ویدیو و 200 فیلم سینمائی DVD به انتخاب خود بهره مند شود. در اين بخش براي بيماران در شيفت هاي صبح و ظهر، صبحانه و ناهار سرو مي شود. به علاوه 6 تخت دیالیز در بخش های بستری می باشد.در این بخش 180 بیمار دائم وجود دارد که هفته ای سه نوبت و هرنوبت 4 ساعت دیالیز می شوند. میانگین پذیرش بیمار در 24 ساعت، حدود 100 نفر می باشد. ما در بخش دیالیز 3 شیفت فعال داریم، همه بیماران به صورت ماهیانه توسط فلوشیپ های مرکز ویزیت و برای آنها آزمایشات لازم به عمل می آید.

CCU 1
رییس بخش : دکتر محمد باقر سخنران
سرپرستار : سیما دخت مسرور

    بخش CCU1 شامل 14 تخت مانیتوردار است. 8 تخت در قسمتCCU وجود دارد که 1 تخت آن ایزوله، و 6 تخت نیز در قسمت Postccu دارد. پذیرش بیماران قلبی از اورژانس های محب، هاشمی نژاد و بخش های محب و هاشمی نژاد می باشد. در این بخش موارد بستری شامل بیماران MI، ACS، Postcabc، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی است.

سنگ شکن
مسئول بخش : دکتر محمد جواد سلیمانی

    این بخش از سال 1382 تاسیس گردیده که پيشگيری، تشخيص و درمان كليه سنگ های ادراری در اين مركز با آخرين فناوری دانش پزشكی صورت می گيرد.این بخش مجهز به دستگاه سنگ شکن برون اندامی compact-delta بوده که تحت هدایت اشعه X عمل سنگ شکنی انجام می شود. سنگ شکنی در این بخش، تحت نظارت فوق تخصص ارولوژی و توسط تکنسین سنگ شکنی، بدون درد انجام می پذیرد. میزان موفقیت سنگ شکنی در این بخش بسیار عالی و قابل مقایسه با بزرگترین مراکز جهان بوده و بیش از 85 درصد بیماران درمان می شوند.پذیرش بیماران از ساعت 8 صبح تا 8 شب می باشد. در این بخش هدف اصلی، درمان بیمار با رعایت اصول استاندارد و ایجاد رضایت کامل وی میباشد.

چشم
مسئول بخش : دکتر مهدی خانلری

    خدمات قابل ارائه در این بخش شامل :

  1. ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه چشم
  2. ارائه خدمات درمانی( جراحی کاتارکت، گلوکوم، انحراف چشم، اعمال جراحی، شبکیه، اکولوپلاستی، و...) خدمات تشخیصی (توپوگرافی، پاکی متری، اکوگرافی) به بیماران سرپایی و بستری در هر یک از بخش های مرکز
  3. مشارکت در مشاوره بیماران بستری در مرکز
  4. مشارکت در فعالیت های آموزشی و پژوهشی مرکز
  5. مشارکت در پوشش انکالی چشم بخش های مرکز، جهت ویزیت بیماران اورژانس

اتاق عمل
مسئول پزشکی : دکترمحمودرضامحقق
دکترمحمدجوادسلیمانی
سوپروایزر : دلارام نیک فرجام

    این بخش واقع در طبقه ی اول و مشتمل بر 7 اتاق جهت اعمال جراحی می باشد که در اتاق های عمل آن، جراحی های ارولوژی، قلب وعروق، پیوند کلیه و جراحی عمومی انجام می شود. این امکان در مرکز وجود دارد که بعضی اعمال به صلاحدید پزشک و بیمار به روش لاپاراسکوپی انجام شود.

    آرمان این بخش در راستای رسالت سازمان طراحی گردیده و ارائه اعمال جراحی مرتبط با تخصص سازمان با بهترین کیفیت می باشد، که با وجود پرسنل ماهر و متخصص در دو حیطه اتاق عمل و بیهوشی و پزشکان مجرب دست یافتنی گردیده است. به نحوی که شاخص های کمی و کیفی مورد اندازه گیری در این بخش، نشان دهنده وجود خدمات با کیفیت و ارتقا در این واحد می باشد. هر کدام از پرسنل اتاق عمل طوری آموزش دیده اند که قادر به انجام کلیه اقدامات در تخصص های گوناگون و علاوه بر آن توانایی آموزش و انتقال آموخته های خود را به فراگیران و افراد جدیدالورود دارا می باشند مانند پیوند، لاپاراسکوپی، قلب-عروق و...

    این واحد پاسخگوی بیمارانی است که با استرس داشتن عمل جراحی به آن قدم گذارده و سعی ما بر آن است که بهترین خدمات را به آنان ارائه دهیم.

اورژانس
رییس بخش : دکتر مریم امامی
سرپرستار : عزیزه آسیابانی بخشایش

    این بخش دارای 6 کابین بستری تحت نظر و 2 اتاق معاینه داخلی نفرولوژی و ارولوژی، اتاق CPR، تریاژ و EKG تزریقات و اتاق عمل سرپایی می باشد.سعی گردیده است به اورژانس به عنوان یکی از واحدهای حساس و تاثیرگذار در ارئه خدمات مطلوب نگاه شده، به نحویکه بهترین تجهیزات و کادر فنی در آن بکارگمارده شده است. این بخش در تمام شبانه روز با مجرب ترین کادر پزشکی شامل کارورز، رزیدنت، فلوشیب، فوق تخصص که به ترتیب اولویت بیمار را ویزیت می نمایند و در نهایت بیمار توسط پزشک متخصص درمان میشود. تیم پرستاری این بخش کارشناس بوده و دارای تجربه کاری بالای 5 سال در اورژانس و بخش ICU میباشند.

درمانگاه
مسئول پزشکی : دکتر محمد جواد سلیمانی
دکتر شهرزاد عصاره
مدیر بخش : علی عسگری

    درمانگاه این مرکز در ضلع شرقی بیمارستان، در ساختمانی مجزا و دارای کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی ارولوژی، نفرولوژی، قلب،آنکولوژی و جراحی عروق می باشد. کلینیک ویژه عصرها، آماده پذیرش بیماران محترم می باشد. سیستم نوبت دهی درمانگاه به بصورت تلفنی بوده و شماره های تماس 88644450- 88644451-88644452 آماده پاسخگویی و تعیین وقت به بیماران محترم می باشد.

دفتر پرستاری
مدیر پرستاری : فرزانه نقیبی قانع
سوپروایزران بالینی : طاهره رضوی ، لعیا مدیری ، فرهاد نظیرنیا ، افشین قابچی
 
  • مدیریت بر کیفیت ارائه خدمات پرستاری در این دفتر از طریق طراحی فرایندهای کلیدی پرستاری و چک لیست های کنترل و ارزیابی انجام می گیرد .
  • دفتر پرستاری کیفیت و ایمنی را سرلوحه انجام خدمات پرستاری به بیماران قرار داده و طبق برنامه مدون پیگیر ارائه خدمات ایمن و با کیفیت به بیماران می باشد و در راستای این هدف، استانداردها و اهداف JCI را الگوی تامین ایمنی بیماران قرار داده است .
  • پرسنل دفتر پرستاری شامل مدیر پرستاری ، سوپروایزران آموزشی و بالینی و منشی می باشند . همچنین دفتر پرستاری از سایر کارکنان مرکز نیز در برخی شیفتها به عنوان سوپروایزر استفاده می نماید .
  • دفتر پرستاری از طریق سوپروایزران بالینی مرکز ، طبق برنامه زمانبندی مدون ، کیفیت ارائه خدمات پرستاری در بخشها را کنترل و نتایج را کتباٌ به واحدها اعلام می نماید. نیاز آموزشی کارکنان بر اساس این حسابرسی ها و همچنین از طریق نظر سنجی از ایشان، تعیین و دوره های آموزشی مدون بصورت درون سازمانی(درون بخشی ، برون بخشی) و برون سازمانی جهت کارکنان برنامه ریزی و اجرا میگردد.
  • فرایندهای کلیدی مدیریت پرستاری عبارتند از :
    • مدیریت ارزیابی ( کنترل و نظارت )
    • مدیریت آموزش
    • مدیریت ارزشیابی
    • مدیریت نیروی انسانی
    • مدیریت برنامه ریزی
  • کلیه این فرایندها در دفتر پرستاری بطور مدون پیگیری و بر اجرای آن در بخشها کنترل و نظارت می گردد .
  • کلیه پرسنل جدید الورود پرستاری در بدو ورود از طریق CD آموزشی با مسئولین و مقررات پرستاری آشنا شده و در برنامه مدون آموزش القایی و آشناسازی در بخش خود قرار می گیرند.
  • دفتر پرستاری همواره آماده شنیدن نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و تجارب و راهنمائیهای پرسنل پرستاری سازمان می باشد.کلیه اقدامات اداری کارکنان پرستاری از کانال دفتر پرستاری صورت می گیرد .
مرکز توسعه تحقیقات بالینی
سرپرست مرکز : دکتر پژمان شادپور
مدیر اجرایی : دکتر رباب مقصودی
 

    از جمله اهداف و فعالیت های این مرکز:

  1. پژوهش‌های بینادی در زمینه بیماری های کلیه و مجاری ادراری
  2. پذیرش انجام طرح‌های تحقیقاتی کشوی و منطقه‌ای در زمینه بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری
  3. ارائه خدمات پژوهشی به اساتید و رزیدنتـها و انترن‌های حوزه های مرتبط
  4. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی
  5. تدوین و تصویب پایان‌نامه‌ها و پروپزالهای تحقیقاتی
  6. ارائه مقالات د ر کنگره‌های داخلی و خارجی
  7. چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی
  8. مشاوره آماری و اپیدمیولوژی در زمینه طرح های تحقیقاتی
  9. همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی داخلی و خارج از کشور در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی

مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی
رئیس مرکز : دکتر وفا غفاریان
معاون پژوهشی : دکتر پژمان شادپور
معاون اجرایی : مهدی برزگر
 

    این مرکز با هدف توسعه و ارتقا مدیریت بیمارستانی با استفاده از علوم مدیریتی و روز آمد از طریق :

  1. مستندسازی و تدوین دستاوردهای مستمر مراکز موفق و پایلوت به منظور به اشتراک گذاشتن تجارب مثبت آن با سایر مراکز دست اندرکار
  2. برگزاری دوره های آموزشی در جهت توسعه و ارتقا مدیریت بیمارستانی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت
  3. بررسی مدل‌های رایج دنیا در علوم اداره بیمارستان‌ها و بومی سازی آن‌ها با شرایط
  4. برگزاری و شرکت در سمینارها و تلاش در اشاعه علوم مدیریت بیمارستانی در بین عوامل اجرایی در سطح ملی و بین المللی
  5. اعمال اقدامات فرهنگ سازی در زمینه بکارگیری فنون علمی در اداره بخش‌های نظام سلامت
  6. جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی و گاهاً ترجمه اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انتشار آن ها
  7. ترغیب، تشویق و بکارگیری محققین علوم مدیریتی به گسترش این علم در حوزه حاکمیت بالینی
  8. همکاری با مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوطه داخلی در جهت توسعه و بکارگیری دانش مدیریت بیمارستانی در داخل کشور
  9. همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمان‌های بین المللی با رعایت قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران به انجام تحقیقات می‌پردازد

واحد مدیریت سیستم ها و کیفیت
مدیریت واحد : فاطمه سمنانی
 

    این واحد برای اولین با در کشور در چارت سازمانی بیمارستانی قرار گرفته است. مسئولیت آن، کنترل و نظارت بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات در کلیه واحدهای بیمارستانی می باشد. بدین منظور، ضمن پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در سازمان و پایش شاخص های کیفی مرتبط، میزان دستیابی به اهداف سازمانی را اندازه گیری و رصد می نمایدو برنامه ریزی استراتژیک سازمان دراین واحد تهیه، اجرا و ارزیابی گردیده و در واحدها مستقر می گردد. این واحد در روند های اجرایی واحدها به شکل مستقیم نظارت انجام می دهد. همکاری نزدیک مدیران ارشد بیمارستان با این واحد، ضمانت موقثیت امور در آن بوده و واحدهای ایزو، نظام پیسشنهادات، دفتر آموزش، مشاوران مدیریتی سازمان، ارتباط مستقیم با این واحد دارند .

واحد امور عمومی
رئیس واحد : بهرام زارعی
 

    این واحد در خصوص برنامه ریزی منابع انسانی، نحوه جذب و استخدام، نحوه ارائه تسهیلات رفاهی، ارتقای شغلی، ارائه خدمات هتلینگ با کیفیت بهتر به بیماران و...فعالیت دارد

    مسئولیت این واحد کنترل و نظارت بر حفظ و ارتقای کیفیت در خدمات، نظافت، بهداشت و حفاظت فیزیکی و ایمنی در راستای اهداف استراتژیک بیمارستان می باشد. این واحد در روندهای اجرایی واحدهای زیر مجموعه خود به صورت مستقیم نظارت دارد.واحدهای کارگزینی، دبیرخانه، امور رفاهی و فرهنگی، حقوق دستمزد، لنژری، خدمات و منشی دفاتر واحدها از قسمت های زیر مجموعه واحد امور عمومی هستند.

واحد IT
مسئول واحد : محمودرضا رازقیان
 

    استقرار و پیاده سازی نظام جامع انفورماتیک سازمان در راستای سیاست های راهبردی، از وظایف اصلی واحد IT می باشد. در راستای وظیفه اصلی این واحد، استفاده از تکنولوژی های روز فن آوری اطلاعات که باعث تسریع در استخراج داده ها، شفاف سازی و نیز صحه گذاری بر درستی داده ها می شود و در دستور کار واحد قرار می گیرد.

    ایجاد، حفظ و نگهداری بستر مناسب انجام امور جاری سازمان، با استفاده از فن آوری اطلاعات، یکی دیگر از وظایف واحد IT می باشد. حرکت در جهت تبدیل معیارهای کمی و کیفی به داده ها، در جهت رشد قدرت تصمیم گیری مدیران و در نهایت رسیدن به اهداف عالی سازمان از اولویت های واحد IT می باشد.

صدای شما
مسئول واحد : لیلا سعیدی
 

    این واحد یکی از حلقه های سیستم مدیریت ارتباط مشتری (CRM) بوده وخدماتی چون خوش آمدگویی به بیماران بستری در بخشها بصورت حضوری و3 روز پس از ترخیص جهت احوال پرسی از آنها را، بصورت تلفنی ارائه می نماید. در ضمن بیماران و پرسنل می توانند پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق صندوق انتقادات و پیشنهادات، مطرح نمایند. شکایات مطرح شده در همان روز توسط همکاران صدای مشتری رسیدگی میشود. درسیستم تلفن گویای بیمارستان قسمتی با عنوان ارتباطات مردمی وجود دارد که، مسائل و مشکلات بیماران را به صورت پیغام دریافت می کند و پس از ثبت، در جهت رسیدگی به آنها اقدام خواهد شد. در سایت بیمارستان، قسمتی به واحد صدای شما اختصاص یافته است که آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مراجعین محترم می باشد.

امور فرهنگی
مسئول واحد : یاور انصاری
 

    از جمله خدمات ارائه شده توسط این واحد :

  1. برنامه ریزی برای مراسم اعیاد مهم
  2. برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم ایام شهادت
  3. تهیه پمفلت های فرهنگی – مذهبی
  4. برگزاری مسابقات فرهنگی
  5. برگزاری اردوهای زیارتی – سیاحتی
  6. تهیه برنامه سالیانه جهت بازدید دوره ای اعضای بسیج از بیمارستان
  7. تلاوت و ختم قرآن سالی یک مرتبه در ماه مبارک رمضان
  8. برنامه ریزی جهت گرامیداشت روزهای کارگر، زن و مرد، پرستار، پزشک، کارمند، توسط واحد فرهنگی
  9. گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از بسیجیان
  10. اجرای منظم برنامه زیارت عاشورا روزهای 5 شنبه

مددکاری
مسئول واحد : معصومه حسین زاده
 

    این واحد راهنمایی و هدایت بیماران فاقد بیمه درمانی جهت کاهش هزینه های درمانی و ارائه خدمات به افراد نیازمندی که مورد تایید کارشناسان باشند، هدف اصلی و نهایی این واحد می باشد. از جمله فعالیت های این واحد :

  1. همکاری و تعامل با سایر بخش ها ی بیمارستان جهت بهبود بخشی به روند ادامه درمان بیماران بستری
  2. ارتباط با سازمان های بیمه گرو حمایتی در جهت حمایت از بیماران نیازمند
  3. جلب مشارکت های مردمی جهت کمک به بیماران و تامین بخشی از هزینه های درمان و معاش ...
  4. تایید هزینه درمان سرپایی و بستری پرسنل و خانواده درجه اول آنان طبق دستورالعمل
  5. همکاری در اعطای وام بدون بهره به اعضاء وام کارگشایی

تغذیه
مسئول واحد : سمیه کمالیان
 

    بخش تغذیه به عنوان یکی از بخش های مهم مرکز، تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان بیماریها دارد.با توجه به اینکه در این مرکز خدمات فوق تخصصی نفرولوژی ارائه می گردد، رعایت رژیم غذایی به همراه مصرف داروهای تجویزی توسط بیماران، تا حد قابل توجهی می تواند پیشرفت را بیماری به تعویق بیاندازد. لذا عمده فعالیت این واحد، که توسط کارشناسان تغذیه انجام می شود، تمرکز بر رعایت رژیم غذایی بیماران در بیمارستان و منزل می باشد که از طرق زیر به این مهم دست یافته است :

  1. بررسی نیاز بیماران و نظارت بر دریافت مواد غذایی توسط هر بیمار بر اساس نیاز
  2. ویزیت روزانه بیماران و مشاوره بیماران بستری در زمان حضور بیمار در بخش
  3. تدوین رژیم غذایی روزانه بیماران
  4. تدوین برنامه غذایی هفتگی با توجه به میانگین نیاز بیماران بستری
  5. طراحی رژیم غذایی و مشاوره بیماران بخش های نفرولوژی، پیوند و قلب به صورت کاملاً اختصاصی در زمان ترخیص بر اساس آزمایشات، شاخص های آنتروپومتریو داروهای مصرفی بیمار
  6. دسترسی به آزمایشات بیماران به صورت online

    از خدمات برجسته ای که این واحد می تواند ارائه دهد، طراحی رژیم غذایی برای انواع بیماران می باشد. ویزیت روزانه بیماران بستری و طراحی رژیم غذایی برای تمامی بیماران بخش های نفرولوژی، پیوند کلیه و قلب، و دسترسی با به آزمایشات بیماران از وجوه تمایز این بخش با بخش های نظیر در سایر بیمارستان ها به شمار می آید. نظارت بر تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با رعایت اصول بهداشتی از دیگر اقدامات این واحد است.


امور مالی و ترخیص
رئیس حسابداری : فاطمه صالحی نسب
 

    امور مالی و ترخیص متشکل از واحدهای حسابداری مالی، حسابداری ترخیص، صندوق، اموال و درآمد میباشد. کلیه این واحد مجهز به کامپیوتر و سیستم مالی است که با سایر واحدها مرتبط و متصل یه شبکه کامپیوتری بوده و تمامی امور مالی توسط سیستم کامپیوتر راهبری می شود.

    حسابداری و ترخیص واحدهای مختلف بیمارستان مختص بیماران سرپائی و بستری بوده و در تمام مراحل بستری و ادامه ترخیص اطلاعات مالی و هزینه های مربوط به خدمات انجام شده در سیستم منعکس می شود و در نهایت بیمار در موقع ترخیص این اطلاعات را طی صورتحساب کامپیوتری دریافت و وجه آن را به صندوق بیمارستان واریز می نماید.

تجهیزات پزشکی
مسئول واحد : فرهاد خالدی
 

    فعالیت های واحد تجهیزات پزشکی در 3 حوزه نگهداشت، تعمیرات و خرید تجهیزات پزشکی خلاصه می شود:

  1. نگهداشت : نگهداری پیشگیرانه اپراتوری روزانه و گاهی در هر شیفت توسط کاربر دستگاه انجام می گردد و در صورت مشاهده اشکال به واحد تجهیزات پزشکی اطلاع داده می شود.
    • درباره دستگاه های با اهمیت بیشتر مانند مولداکسیژن، تصفیه آب دستگاه های همودیالیز، دستگاه های همودیالیز و گاماکمر قراردادهای سرویس و نگهداری دوره ای وجود دارد که نظارت و پیگیری حسن اجرای قرارداد سرویس و نگهداری بر عهده واحد تجهیزات پزشکی می باشد.
    • نگهداشت و کالیبراسیون دستگاه های بیهوشی و ونتیلاتور به صورت 6 ماهه و سایر دستگاه های پزشکی به صورت سالانه انجام می گردد.
    • و... کلیه مراحل نظارت، پیگیری و بررسی مجدد روند نگهداشت و کالیبراسیون دستگاه ها توسط واحد تجهیزات پزشکی انجام می گردد.
  2. تعمیرات : در صورت وجود اشکال در دستگا ه ها توسط بخش به صورت شفاهی به واحد تجهیزات پزشکی اطلاع داده ، و بررسی ابتدایی توسط واحد تجهیزات پزشکی انجام می گردد. همچنین در صورت قابلیت انجام و عدم نیاز به قطعه یدکی خاص، دستگاه آماده شده به بخش تحویل می گردد. در غیر اینصورت درخواست تعمیر صادر می گردد. هدف اصلی در مدیریت چرخه تعمیرات دستگاه ها کاهش زمان خواب دستگاه و بازگشت هر چه سریعتر آنها به چرخه درمان می باشد.
  3. خرید : خرید تجهیزات پزشکی شامل خرید های کوچک متوسط و بزرگ می باشد که این تقسیم بندی و میزان ریالی آن هر ساله توسط وزارت دارایی تعیین و توسط امور مالی دانشگاه ابلاغ می گردد.تصمیم گیری راجع به خرید دستگاه های تجهیزات پزشکی توسط کمیته خرید تجهیزات و کمیته دارو درمان و تجهیزات پزشکی انجام می شود. کلیه مراحل اجرایی و پیگیری خرید توسط این واحد انجام می گردد.

مدارک پزشکی
مسئول واحد : کاظم شریعت زاده
 

    رسالت اصلی این واحد اداره ومدیریت اطلاعات مراقبتی بیماران است. از جمله فعالیت های این واحد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. ذخیره و بازیابی اطلاعات مراقبتی بیماران بصورت مکانیزه جهت اهداف درمانی، آموزشی، پژوهشی، حقوقی و قضائی
  2. محاسبه و تجزیه و تحلیل شاخص های بهداشتی، درمانی در جهت بهبود و ارتقا عملکرد بیمارستان به لحاظ کمی و کیفی
  3. اجرای فرایند و مراقبت امحاء پرونده های بستری بیماران
  4. ایجاد بستر و زمینه مناسب در خصوص توسعه و اجرای شبکه اسکن جهت مبادله اطلاعات بیماران بصورت الکترونیکی
  5. تلاش در جهت ارتقاء رضایتمندی بیماران از طریق برخورد مناسب و احترام آمیز با مراجعین، علت یابی در رابطه با ترخیص با میل شخصی بیماران بستری و نیز معنی دار کردن لیست انتظار و همچنین تلاش در جهت راه های کوتاه کردن زمان پذیرش بیماران و سرعت و دقت همراه با کیفیت در انجام آن

اداره آموزش
مسئول اداره : طیبه یادگاری
مسئول کتابخانه : شهین یاوری
مسئول سمعی و بصری : یاور انصاری
 

    این واحد فعالیت های مرتبط با آموزش فراگیران و پرسنل بیمارستان را بر عهده دارد. این بیمارستان یک مرکز آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران است، آموزش فراگیران پزشکی و غیر پزشکی ازاولویت های آموزشی آن می باشد.

از جمله فعالیتهای مهم این واحد در ارتباط با آموزش فراگیران می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. نظارت بر حسن انجام ارسال کلیه گواهی های آموزشی از قبیل شروع به کار، انجام کار، پایان کار و ... مربوط به پزشکان، دستیاران و انترنها
  2. تهیه تقویم اجرای جلسات آموزشی در فضاهای آموزشی مرکز (کلاسها و آمفی تأتر)
  3. کنترل جضور و غیاب آموزش گیرندگان
  4. تنظیم و توزیع کشیک ماهانه کلیه اتندینگ، فلوها، دستیاران و انترنها قبل از آغاز ماه
  5. هماهنگی در جهت تنظیم برنامه و معرفی کلیه دستیاران، انترنها و دانشجویان پیراپزشکی به واحدهای مربوطه بلافاصله پس از دریافت معرفی نامه های مربوط
  6. نظارت بر تهیه عکسها، فیلمها و اسلایدهای آموزشی

و اما از جمله فعالیت های صورت گرفته در زمینه آموزش پرسنل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. همکاری با مسئولین بخش ها در تعیین نیازهای آموزشی واحد های اداری، پاراکلینیکی، خدماتی بر اساس اولویت بندی آنها
  2. تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی درون سازمانی با مشارکت مسئولین واحد ها
  3. انجام هماهنگی های لازم در راستای شرکت فعال در سمینارها، کنگره های مرتبط با فرایندها و استراتژی های بیمارستان
  4. همکاری در جمع آوری و ثبت شاخص های کمی و کیفی آموزش( نفر ساعت آموزش، اثربخشی آموزش های انجام شده، درصد تغییر آگاهی، درصد تغییر عملکرد و ...) و گزارش به مدیر کیفی
  5. کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحد های ذیربط با استفاده از ابزار مناسب

تاسیسات
مسئول واحد : احمد بهتویی
 

    از آنجائیکه تاسیسات در هر سازه ای یکی از ارکان اساسی و مهم می باشد و تامین نیازهای فنی قسمت های مختلف آن سازه را بر عهده دارد . از مهمترین فعالیت های این واحد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. نظارت بر امور تاسیسات حرارتی و تهویه مطبوع
  2. کنترل و بازرسی کلیه دستگا ه های حرارتی و برودتی
  3. نصب دستگاه های وکیوم و اکسیژن
  4. بازرسی و کنترل لوله کشی قسمت ها
  5. کنترل و بازرسی شیرهای آب، شیر فلکه ها، مخازن آب و... و بر طرف نمودن عیوب آنها
  6. کنترل و بازرسی کلیه تابلوهای برق فشار ضعیف و قوی
  7. بازرسی و انجام امور عایق بندی
  8. رویت نمودن دفتر گزارش موتورخانه و همچنین نظارت بر چک لیست ها

بهداشت محیط
مسئول واحد : سمانه رجوندی

    از جمله فعالیت های این واحد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. تدوین برنامه آموزشی پرسنل خدمات و رابطین کنترل کیفیت
  2. تهیه چک لیست نظافتی و کنترل ادراری بخش ها
  3. اندازه گیری کلر و PH آب مصرفی بیمارستان به صورت روزانه
  4. اندازه گیری کلر و PH پسآب فاضلاب به صورت روزانه
  5. مدیریت پسماندهای بیمارستانی از مبدا ایستگاه موقت نگهداری
  6. برنامه ریزی و مدیریت کشت های محیطی ادراری در بیمارستان
  7. کنترل کلیه محلول های ضدعفونی کننده از زمان ورود به بیمارستان و تهیه جدول MSDS برای کلیه محلول های مصرفی در بیمارستان
  8. مدیریت و برنامه ریزی جهت سم پاشی و مصرف سموم مورد تایید وزارت بهداشت
  9. همکاری با سازمان های ذیربط مانند شهرداری و سازمان محیط زیست
  10. کنترل مصرف مواد شیمیایی جهت تنظیم PH و فرایند بیولوژیکی تصفیه خانه محیط زیست
  11. پایش و اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی، نور-صوت-ذرات معلق- خروجی گازها- ارگونولیک

مدل مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی در حوزه سلامت
PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP IN HEALTHCARE (PPP)

    PPP چیست؟ مشارکت بخش دولتی با بخش غیر دولتی یک قرارداد بلند مدت جهت ارائه خدمات دولتی از طریق مشارکت بخش دولتی با چند موسسه غیر دولتی می باشد. این نکته قابل ذکر است که PPP به معنای خصوصی سازی نیست زیرا در PPP هیچ دارایی به صورت قطعی و دائمی منتقل نمی شود.اختیارات دولت در قانونگذاری و اداره نحوه ارائه خدمات است.PPP مشتمل بر مشارکت است در حالیکه خصوصی سازی شامل منافع سهامداران است. نتیجه اینکه در PPP خدمات عمومی با کیفیت بهتری با آوردن سرمایه گذاری جدید و مدیریت بهبود یافته اداره می شود

    مرکز فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد نیز با استفاده از مدل فوق، با موسسه غیر انتفاعی محب قرارداد همکاری منعقد کرده و هم اکنون این دو سازمان با استفاده از ظرفیت های یکدیگر، تلاش دارند تا خدماتی با حداقل هزینه و بهترین کیفیت را، به مراجعین محترم ارائه نمایند.